onsdag, februari 14, 2007

Planering av begravning

Jag och liten syster hemma hos far för att ta hand en del av mammas saker. Vi har har nu rynkkrämer för flera tusen. Jag och lite syster kommer att förbli släta för en tid framöver.

Vi planerar, bestämmer musik, Elvis - You were always on my mind och Are you lonesome tonight?. Mahalia Jackson - Go tell it on the montain. Far ber mig kolla upp Cyndee Peters och ev boka henne till begravningen. Bra förslag!

Sen ballar det ur och det föreslås både det ena och det andra som programpunkter under begravningsceremonin. Ett förslag var att vi alla tre systrar skulle klä ut oss till Bunnys och strippa vid varsin stång. Jag och syster skrattar hejdlöst. (Tror inte att stor syster skulle tycka om förslaget!)

Pappa säger att han ska sparka igång ceremonin med höja näven i taket och skrika äntligen!! Då skrattar vi ännu mer.

Jag vet att mor också skrattar.

Inga kommentarer: