onsdag, februari 28, 2007

Nu kör vi på

Så gjorde vi fina tackkort. Och jag sa för femte gången att nej - jag vill inte ha något av mammas kläder. Nej inte trosor heller. Far har svårt att få grepp om tillvaron.
Nu tror jag att jag lämnar sorgen en stund. Begraver den långt inne i ett hål. Det stora svarta hålet pappa pratade om på begravningen. Där stänger jag in den. Och låter den vara en stund eller två.

Nu ska jag se fram emot... Ja vadå. Jo Åre med galsen. Och kanske Silja-Rocken och kanske en vecka solo utomlands. Eller. Ja tror jag skulle vilja det. Ensam en vecka. Helt ensam. Skulle vara skönt och sådär vuxet på nå´t sätt. Undrar om jag skulle våga. Jo, fan, jag är ju stor nu. Jag har ju ingen mamma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så känner jag oxå, tänk va skönt en hel vecka helt ensam utomlands...
Vuxet!!

Sabina

Maja sa...

Ja visst är det vuxenpoäng (inte för att jag behöver så många fler).

Sabina sa...

Nja det behöver väl inte jag heller egentligen men äh va faaan man blir ju inte äldre en vad man gör sig såatte "vuxet":)

Maja sa...

Som en på jobbet sa.
- Du är så ung för att vara så gammal!

(Ska jag tacka då?)