torsdag, februari 08, 2007

Och så kommer allt praktiskt

Liten syster och jag har "möte" med pappa på sjukhuset. Vi ska fördela vem som ringer vem och börja rodda med begravning, annonser och dylikt.

Far tar med stor inlevelse upp dödsannonsen. (Mor hade ju starka åsikter om hur den ska utformas. Inget kära eller älskade får förekomma.)
Så far börjar skissa. Säger
- Nu för tiden får de ju se ut hur som helst. Så jag tänkte så här. (Far börjar skissa på en bukett tulpaner) och säger.
- Ja vi skulle kunna ha en bukett typ tulpaner högst upp. Och som text "Vår blomma har vissnat".
Jag och liten syster fullkomligt exploderade av skratt. "Vår blomma har vissnat"! Vi skrattade och skrattade. Pappa skrattade också men såg lite förnärmad ut över att hans idé dissades så fethårt!
Vi kom inte riktigt fram till vad det ska stå i annonsen och om det är viktigt för pappa så kör vi naturligtvis blomstertemat. Vi får se hur det blir med det.
Mor kommer att kremeras och strös i en minneslund. Elvis kommer att spelas under begravningsceremonin, bl. a "Are you lonesome..." Det kommer att bli urbra.

Mötet avslutas med att far informerar att han har bajsat på sig. Då gick jag och liten syster!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara berätta att faster Annika nu också blivit farmor till lilla Tuva Petronella. Hon föddes den femte februari - life goes on..

Kom också på hur det är..jag är liten syster, sen har vi stor syster men du är bästa systern!

Kramen, liten s.

Maja sa...

Välkommen Tuva Petronella. Det finns ju en plats ledig....
Bästa systern - jag suger i mig.

Sabina sa...

Mitt i allt elände måste man ju faktistk le, tycker att er far har ett bra koncept där, "vår blomma har vissnat", bra!

Maja sa...

Ja, det kanske blir blomstertemat i alla fall. Känns inte alls viktigt att driva något annat om det är viktigt för far.