fredag, februari 09, 2007

Bad hair day

Det var inte bara mor som dog. Mitt hår gjorde det samtidigt. Supermärkligt. Det verkligen bara la av. Nu är det som ett tuggummi. Går inte att borsta ut. Balsam, balsamspray, inpackning, leave in treatment. Ingenting hjälper. Ska till frissan ikväll. Dottern har bokat tid.

- Mamma, du kanske ska chocka kroppen och klippa en frisyr! säger dotter.

Jag vet inte. Kanske vara lite crazy och klippa lugg. Eller raka, eller blondera och snagga. Typ Marie Fredriksson eller Annie Lennox. Så många val.....

3 kommentarer:

Sabina sa...

Typ kanske det kanske, min kompis Cicci, klippte av sig sitt hår i tisdags, från att ha jätte långt till jätte kort hår.

Det blev skita snyggt, du kan se resultat om du går in på fam Smeds på min länklista och skrollar ner en bit:)

Hur som helst, lycka till.

Anonym sa...

Gör inget hysteriskt de närmsta dagarna... dagen efter pappa dog ville jag avsluta mitt dåvarande förhållande och en massa annat som kändes enormt viktigt att göra på en gång. Systemet får en kortslutning.

Det var tråkigt att läsa att din mamma har dött nu. Hoppas att ni som finns kvar har kraft nog.

Maja sa...

Sabina
Tittade in hos Smeds! Vad modig hon var. Själv klippte jag lugg, bara det var traumatiskt

Yvonne
Precis så är det nog. Ska försöka vara extra eftertänksam.
Jag är oerhört tacksam att jag har liten syster i allt det här.