söndag, februari 04, 2007

Marktjänsten

Vi vakar hos liten mor. Är där mest hela tiden. Jag är som en robot. Maken sköter allt. Han ger mig frukost på sängen. Kör mig till Ersta. Hämtar mig sen på kvällen och har då lagat middag. Idag mjölkstuvade makaroner med falukorv. Det är kärlek.

Pratade med den stora systern. Hon tar nattpassen. Jag och pappa sköter dagarna. Det är bra. Idag bytte vi ut plingplongmusiken som ska vara så rogivande. Vi körde Elvis. Det rockade lite mer. Elvis och Mahalia Jackson är mors absoluta favoriter. Så Elvis har körts på CD-spelaren hela dagen. Kanske mor hörde eller inte. Om inte annat föredrar jag Elvis framför plingplonget.

Mor som är gammal damfrisörska och alltid varit extremt noggrann med sitt utseende har in i det sista vägrat ta ur löständerna. Dessa är nu ca två nr för stora och mor ser ut som en vikval i munnen. Mor kommer att ta farväl, kanske inte med flaggan i topp, men med löständerna på plats!

Inga kommentarer: