lördag, februari 03, 2007

Liten mor

Liten syster mailar från New York. Så kloka ord. Glad att just liten syster blev min lilla syster. Skulle inte vilja ha någon annan.

Liten mor är medvetslös nu, vi vakar i skift. Bara för vår egen skull. Mor märker inget längre. Hon har redan lämnat. Det är bara hjärtat som slår och andetagen som kommer regelbundet. Hur länge gör de det? Och hur länge är det värdigt?
Liten mor frågade tidigare hur mycket det kostade på dödskliniken i Österrike. Jag viftade bort frågan- dumt av mig!

Liten mor tittade på mig igår och log. Jag tror hon ändå är nöjd med sitt liv och sina döttrar.

Vad jag lärt mig av detta är att om det blir aktuellt ska jag samla på mig en djävla massa piller och själv bestämma när jag har levt färdigt.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Åååå blir alldeles ledsen.

Maja sa...

Nu är det inte långt kvar. Men det känns ok.