söndag, mars 29, 2009

Söndagar...

Söndag och överlämning av barn. Eller barnen överlämnar sig själva, dotter har ju både körkort och bil. Vi äter söndagmiddag tillsammans allihopa. Det är bra.

Dotter och jag ska till Sickla, jag gillar att hänga med henne.Vi ska kolla lite kläder och jag ska träna på SATS och dotter ska fortsätta till sitt gym. Gymet från det gamla livet.

Äh vafan söndagar när barnen flyttar härifrån suger. Det spelar ingen roll hur mysiga söndagsmiddagarna är. När barnen flyttar härifrån fattas dom mig. Jag vill ha dom nära. Jag vill tjata om slängda kläder och att dom stökar ner. Jag vill krama, pussa och ta dom i håret. Det är ju för fan MINA barn. Ja så egoistisk är jag. Sonen pussar fortfarande sin mamma hejdå på munnen i bussen så alla kan se. Så helt körd är jag inte. Att han innan vi gick till bussen brottade ned sin mamma bara för att visa sin styrka tar jag också som en kärleksförklaring. Han konstaterade då också att jag hade orakade ben vilket tydligen var en djävla katastrof.

Så söndagar när barnen flyttar suger. Jag vill inte ens tänka på hur det blir när dom flyttar hemifrån på riktig. Själv flyttade jag hemifrån när jag var sexton och det var inte en käft som tyckte det var en dålig idé. Annorlunda.

5 kommentarer:

Sabina sa...

Ååå när jag flyttade så blev min mamma som annars aldrig (ja el nästan aldrig)var arg på mig, super arg å sur å ledsen å ja faan å hans moster. Hon blev inte människa igen på ett bra tag. NU förstår jag varför. Fy nu är det ett tag kvar förstås för mina barn att flytta men när den dagen kommer, ja då kedjar jag fast dom!!
Kraaaaaaaaaaaaaaamar om dig denna söndag och säger att en vecka kommer att gå fort fort.

Fresia sa...

Ja, precis så var det - HEMSKT.
Och hon vara bara 18 år!!!

Och när hon var mindre fattades hon mig varannan vecka också. Så jag förstår precis hur det känns.

skickar en uppmuntrande kram

Maja sa...

Tack så mycket. Känns som ni riktigt har hittat tillbaka till varandra nu, ni verkar ha superkontakt. Kul!

Sabina sa...

SÅ ÄR DET!!
Klarar mig inte utan världens bästa mamma=)

Liten syster sa...

Jo jag..du lämnade mig!