torsdag, mars 05, 2009

Chefen från helvetet

Nya chefen från helvetet, Grodan Boll, som jag berättat om tidigare...är en större idiot än jag trodde.
Idag på säljmötet informerade jag om en urbra säljidé som jag hade. Alla sa: skitbra idé. Grodan Boll sa
- Urbra. Sen fortsatte hon:
- Kanske du Anna, kan göra en kartläggning över detta så att vi kan gå vidare.

Och jag tänkte är du dum i hela huvudet. Det var min idé.
Varpå jag säger: Kanske bra om jag tar det i och med att det var min idé.
Grodan Boll såg riktigt besvärad ut och sa att kanske både Maja och Anna kan kartlägga detta.

Alltså jag är ju inte dummare än att jag förstår att kvinnan inte tycker om mig. Jag förstår bara inte varför. Dessutom djävligt oproffsigt om man har personalansvar att inte kunna hålla lite ordning på bitarna.

Sen kan kvinnan inte rå för att hon ser ut som Grodan Boll...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kanske vet att du tycker att hon ser ut som Grodan boll.. :-)

Maja sa...

Nope...lagt mig vinn om att vara väldigt trevlig och korrekt. Men nu, nu är det fan krig!

TrickyTricky sa...

Det var bra att du vågade säga ifrån, starkt jobbat.
Det värsta med ett sånt krig är att det är svårt att vinna mot chefen. Du får vara bakslug, skaffa dig bundsförvanter, droppa små antydningar, fiska efter fler som tycker som du. Det är vad jag håller på med, ett gerillakrig helt enkelt.
Förresten bara så du vet, jag har kvar biljetten.

Maja sa...

Ja..vinner gör jag nog inte tyvärr. Måste ändå markera mitt missnöje känner jag.

Jag vill jättegärna gå med! Maila mig kontonr så sätter jag in beloppet direkt!

Trevlig helg!