tisdag, mars 24, 2009

Så var det kris och kalabalik på jobbet. Två chefer sa upp sig och ska gå till annat konsultbolag. De kommer naturligtvis plocka med sig kompetenta medarbetare. Mitt projekt berörs. Flera av mina medarbetare grät då de som slutar står för nytänkande och framför allt fart och fläkt. Det kommer att blir ett hasande av raggsockekaraktär nu.

Grodan Boll hukade sig i korridorerna och visste inte vart hon skulle fästa blicken. En kollega sa:
-Kanske vore läge att samla personalen och köra lite information?!
-Jo, visst, ja, ehh, ehh bra idé, stammade Grodan Boll.

Vi jobbar med risk- och krishantering men springer som djävla höns så fort det sker en förändring.

Förövrigt har jag en anställning, en lägenhet, bra människor omkring mig, pengar i plånboken, nytvättade fönster, en son som fortfarande kramar mig offentligt och solen tittar fram idag. Helt ok om ni frågar mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fokus på det goda! En överlevare ger sig aldrig..bra där syster! Bara en tidsfråga innan dom rycker dej också...tro mej!

Maja sa...

Dom ska bara hitta en tjänst som passar. Du vet, inte civilingenjör, inte civilekonom. Men som chefen sa, jag vill ha dig i min närhet. :)

Anonym sa...

Ha ha...då får han ställa sig sist i kön;-)

Fresia sa...

Hej Maja
Har hängt med din blogg ett tag, är det okej om jag länkar?

Anonym sa...

Ja verkligen för det är många som vill ha dig i sin närhet.. :-)

Maja sa...

Visst får du länkam, mer än gärna. Jag blir så himla jätteglad när någon läser vad jag skriver! :)

Maja sa...

länka..ska det ju vara.