torsdag, mars 12, 2009

Sälen

Kaffe i koppen och färg i håret. Snart, alldeles snart är jag redo att åka till Sälen. SDB kommer förbi och hämtar mig och Ullis här. Jag tittar på all packning och all alkohol. Vi är tre personer vi har tre dunkar vin, 1 platta öl och 1 flaska whisky, hmm kanske lite fel fokus. Ja man behöver ju inte inta all medhavd förtäring.

Mina båda juveler sover fortfarande, jag skickade tillbaka storasyster till sängen med skolförbud. Storasyster tillhör den här klicken duktiga kvinnor som aldrig skulle stanna hemma från skolan. Nu har hon ont i örat, halsen och en tand och började göra sig i ordning för skolan. Marsch pannkaka tillbaka till säng och hon gjorde som jag sa. Jag måste överföra lite av min lättja på dotter, så att hon inte springer in i väggen. Lillebror har inte rört sig inne på sitt rum. Där ska jag in och ruska om en stund. Mina älskade barn ska vara ensamma här hemma när jag är i Sälen. Blir skönt för dem, storasyster är mest irriterad liksom i förhand för att hon vet att hon kommer att få göra allting. Lillebror är inte irriterad alls och förstår inte alls omgivningens synpunkter.

Dödskalleskidor, lillebrors skidbrallor och anorack, så kommer jag svisha ner för barnbacken...

Inga kommentarer: