onsdag, mars 04, 2009

Dagens I-landsproblem

- Du kommer att få problem om jag kör upp min moped i arslet på dig... säger lillebror till storasyster.

- Du kommer att få ännu större problem om jag kör upp min Peugeot 1007 i rykarn på dig...säger storasyster till lillebror.

Jag myser och känner att det är dagens I-landsproblem.

Lillebror känner sig trängd och avslutar det hela med att säga att vi båda, storasyster och jag, är tjocka och efterblivna. Och vi svarar... vi älskar dig också.

Nån timme innan det är hände har storasyster och jag tjatat på lillebror att rulla.. och då inte rulla skinn som det flitigt diskuteras här hemma nu, utan chokladbollar ska rullas..lillebror hotar att olla alla bollar... då inflikar storasyster.. men då får du ju negersnopp.

Ja mina vänner här har ni nivån på våra diskussioner, lite högre höjder når dem när storasyster och jag tillsammans översätter en text om Afghanistans ekonomiska framtid, men inte mycket högre. Nivån är angenämt låg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha en hel del givande samtal i er familj.. :-)

Maja sa...

Visst är nivån hög... många skratt dock.

Sabina sa...

Hahahahahaha asg* NI är ju för underbara=)