tisdag, januari 27, 2009

Skrattgroparna igen...

Straddlade omkring hemma i BH och trosor och fick syn på stjärten i spegeln. En nära döden upplevelse. Stjärten har väl aldrig varit mitt bästa område. Inte mitt kännetecken om jag säger så, men en ganska ok stjärt. Nu är det ett riktigt disaster-area. (En gång för 10 år sedan fick jag cellulitkräm i julklapp av maken. Han meddelade också att kvinnors stjärtar sjunker 14 cm under en livstid..med frågan om hur min kunde göra det på bara 7 år...)

Alltså ut och springa var liksom bara det enda att göra. Kroppen skrek..

- Nej nej ett glas vin och tv är allt jag vill ha.

Lådan med träningskläder som inte blivit utdragen på länge luftades. Springkläder på.

Jag hörde kroppen säga:

-Kärringen har blivit tokig. Hon menar allvar hon ska ut och springa..klockan är ju fan halvtio och taxin kommer och hämtar imorgon halvsju. Men fan hon ska ut och springa...Vafan är vinet?

Tillbaka från springturen. Som också var en nära-döden-upplevelse. Svettig och högröd i ansiktet har jag just messat med partypingelvännen att det blir Gondolen i helgen. Ordningen är återställd...

Inga kommentarer: