söndag, januari 25, 2009

Lite feelgood

Det började i fredagsmorse. När jag missade bussen och busschauffören ändå körde in till kanten och vinkade till mig att kliva på med orden:

- Gumman, inte kan du stå och vänta i det här vädret.

Jag ville kyssa honom där och då.

När jag kom till jobbet hade sparkade högsta chefen givit mig present med orden. "Jag bugar och bockar."

Åkte hem från jobbet och glömde VISA-kortet på kontoret. Tjugokronor i plånboken. Jag fick göra en Kajsa Warg då jag skulle ha maken på middag. Blev kanonmiddag. Vi tittade på Lets Dance (ja vet, jag tittar och erkänner, jag låtsas inte vara sådär pissintellektuell, jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag är ytlig som ett askfat.) drack vin och jag somnade i soffan.

Lördagen gick i kontemplationens tecken. Tackade nej till middagsbjudning, avstyrde middag hemma hos mig samt sa nej tack till LoveBoatbiljett som jag tidigare bett om. Kände mig mogen och utvilad imorse.

Tog en långpromenad, 13000 steg. Var på kontoret halva dan och gjorde mig av med många dåliga samveten. Åkte pendel med högsta chefen som säger:

- Maja, håll ut i alla fall till juni. Då tror jag det finns en öppning. Det kommer att lösa sig det här.

Och nu är det söndagkväll. God middag och två barn som faktiskt vill vara med mig nu. (Dom ska bara hämta bilen hos maken först.) Jag är en lycklig kvinna och det är rena lakan i alla sängar. Bara det.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du Maja, bara det=)
Låter harmoniskt å bra.
*Gillar*

Maja sa...

Ja så är det. Harmoniskt. Jag gillar det också. Behöver lite lugn och ro här nu. :)

TrickyTricky sa...

Ett riktigt feelgoodinlägg. Såna behöver vi också !!
Jag gillar också Lets Dance så det så.

Maja sa...

Känns skönt att jag inte är helt ensam om det. Tack för det.