fredag, januari 02, 2009

Inget party här

En sån där fredag ikväll. När jag ska tycka det är så himla mysigt med kontemplation i min egen hemmavrå. Jag gör ju inte det. Är en riktig sällskapsråtta. Vill ha mina barn omkring mig när jag är hemma.

SDB undrade om jag ville komma hem till henne och äta pizza. Känns inte helt aktuellt i dessa the-only-way-is-downtider. (SDB som haft sin första dag som chef på nya jobbet idag - iförd röd kepa.)

Partypinglorna är spridda för vinden i dessa juletider. Järvsö, Costa-Rica, Valencia, Thailand kan känna sig lite extralyckliga idag, där är några av dem.

Så jag häller väl inte upp ett mustigt gott rödvin utan jag tar lite bubbelvatten och börjar läsa min nya bok "Mig äger ingen". Blir nog skitkul.

2 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Du kunde gjort som jag, roat dig ombord ett dj-a Air Franceplan från Paris som stod kvar och inte kunde lyfta för att NÅN DJ-A IDIOT hade spytt på toaletten och hur lång tid kan det rimligtvis ta att städa en toalett ???
Ja ja jag vet, snacka om i-landsproblem men liiite irriterad var jag som hade tänkt hinna hem, sitta i sängen med tända ljus och blogga och läsa i flera timmar.

Maja sa...

Välkommen hem. Hoppas du haft det kanon i Paris. Kallt såg jag, men mysigt att hänga med sonen så lång tid ändå.

Saknat dina inlägg.