lördag, januari 17, 2009

Blir bra

Vi får en ny chef 26 januari. Ska bli intressant trots att jag känner mig väldigt oengagerad. Jag har bestämt att jag ska förhålla mig så. Inte hetsa upp mig över saker jag inte rår över. Känns bra. Vi kan väl bara konstatera att vi människor i de flesta fall inte är ett dugg förändringsbenägna. Tre kollegor på min arbetsplats har arbetet där i över 35 år. Det kan man kalla arbetsplatslåsning. Ja hur som.

Liten syster är här och s0ver på soffan ett par dgr. Det känns alldeles utmärkt. Vi pratar, dricker vin och är. Idag kommer galsen hit. Helt plötsligt är vi 14 st som ska äta middag här innan vi fortsätter ut på stan. Som ett fotbollslag.

Sen ska det börja piffas inför idrottsgalan. Solas, färgas, noppas... Blir bra det här. Svart fordral med dragkedja uppifrån och ner och till det stilletos. What can possibly go wrong?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om det skulle bli en lyckad kväll på måndag.. Idrottsmän är det ju inte helt fel med.. Ragga på Zlatan om han är där.. Vi syns i kväll.

TrickyTricky sa...

Väntar på rapporten.