lördag, januari 31, 2009

Fredagen

Igår var jag och dotter på IKEA. Some serious shopping. Sen Tacos och Let´s Dance. Jag gjorde således som nästan alla svenskar som inte behöver bevisa något gjorde i går kväll. Vi som är lite nöjda i vår töntighet. Tacos och Let´s Dance. Varsågod och kräks alla pretton.

Fick ett par riktigt justa vinglas av den avgående chefen. Levererade till dörren. En ekologisk Bonterra passade jättebra i dom. Det blir veckans vintips. Ekologisk, Bonterra Cabernet Sauvignon, 139 pistoler. Dotter drack cola och det passade lika bra.

Sonen var hos kompisar och kom hem vid tvåtiden med långa utlägg om hur det är på nattbussen. Tjejen som sov, dreglade och ramlade av stolen när bussen svängde. Busschauffören som upprepade gånger uppmanade trafikanterna att om dom skulle spy måste dom gå av bussen.

Jag känner mig rik när båda barnen är här.

2 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Japp, samma fredagsritual här, Tacos och Lets Dance. Det är inte tokigt alls ihop med barnen, jag är så nöjd med det så.

Maja sa...

Ja, jag känner mig oerhört rik när dom är hos mig. Komplett på något sätt. Då är Taco och Lets Dance fullt tillräckligt.