måndag, januari 26, 2009

Ny chef.

Så kom hon då nya chefen. Hon såg liksom ut som Grodan Boll. Jag hade skitsvårt att fokusera på något annat än hennes kropp. En kropp där 80 procent är överkropp och sen två pinnben. Sen berättade hon att hon var aktiv scout. Och då kunde jag bara tänka på att hon stolpade omkring i skogen i en töntig djävla skjorta och skrek alltid redo hela tiden. Jag skulle berätta för henne om tremiljonerskontot som jag är ansvarig för och allt jag kunde tänka på var knopar och göra upp eld och så. Sen berättade hon att hennes make var pastor och begravningsentreprenör, då gick min fantasi i spinn. Jag trodde inte jag var kapabel att tänka sådana tankar. Det var jag.

Jag kan se framför mig hur hon arrangerar personalfester med knoptävlingar och gissa fåglartävlingar. Kul..jättekul med ny chef.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha..känns som ni är som gjorda för varandra! Du kan alltid släppa att din systerson vill börja på scouterna och be om tips var man vänder sig..ha ha ha! Jätteroligt! En kvinnlig Grodan Boll i scoutdräkt. Kan det bli bättre?

Anonym sa...

*ler lite*
Duvet..Mannen i mitt liv? Som jag träffade för ett år sen och just flyttat ihop med och är jättekär i? Som är två meter lång och gänglig med stora händer och skitsnygg och praktiskt lagd OCH dessutom läser böcker?
Han är scout. Sjöscout, seglar och grejar med en massa kids varje vecka.. *flina*

Maja sa...

Ha ha.. måste vara underbart då är han ju alltid redo! ;)

TrickyTricky sa...

Sjöscouter är ju helcoola.
Men vanliga....nej gud det luktar lite väl mkt präktighet.

Anonym sa...

Japp, finns fördelar med scouter ;)