måndag, december 01, 2008

Jag är på plats

Ok. Torsdags mingelkväll på jobbet med ekologiskt vin och föredrag av en coach. Trevligt och sent.

Fredagen ägnades åt flytt. Maken och jag bar och bar. Till sist fanns alla kartongerna på plats i den nya lägenheten. Vid 22 ringer superduperbästisen och säger att hon är på glöggparty på Katarina Bangata. Ilade dit och träffade goda vänner och doftade på glöggen. Trevligt.

Vaknade ganska tidigt på lördagsmorgonen..med lite klump i magen. Fylla 45 år och helt ensam. Ingen frukost på sängen eller paket. Då ringde det på dörren och maken stod där med kaffe, blommor och choklad. Han skulle vidare för nån match i tjottahejti. Middag med nygamla vännen från förr och tre andra vänner. Sen till Bluemoonbar och schlagerbaren. Riche och slutligen Bistro Jarl. En kanonkväll.

Söndagen avslutades med middag med hela familjen samt måg på Sonjas Grek på söder. Fick en trådlös mus av sonen med orden.. jag tror jag haft sönder din. Pärlor av dottern för att själv sätta ihop ett halsband. Jättefint och jag blir rörd i mitt mammahjärta.

Så nu är jag 45, nyinflyttad och svartlistad på ComHem efter att ha mordhotat varenda djävel på supporten. Isak (den bästa ever) tog till slut tag i saker och ting och fick mitt internet att funka. Så du tjejen som postade en ny nätverkssladd fast jag sa att det inte var felet. Byt jobb!

2 kommentarer:

Sabina sa...

SKÖNT att höra att det blev en bra födelsedag trots klump i magen.
Vilken go man du har som kom förbi med kaffe.

Måste bara skratta åt ditt du bruden byt jobb kommentar, du är så rolig.

Maja sa...

Du vill inte veta vad jag egentligen ville göra med henne. Ok att hon kan vara korkad men hon behöver inte dessutom vara otrevlig!