måndag, december 15, 2008

Det är tur att man inte...

Träffade en gammal bekant igår, som jag inte sett på två år kanske.

Efter det vanliga hejandet frågar jag hur hon har det.

Hon: Det är ju lite rörigt hemma.
Jag: Jaha, håller ni på att renovera?
Hon: Nej, maken har movat. (Precis så sa hon.. movat.)
Jag: Jaha så ni ska separera.
Hon: Nej han har blivit kär i en annan.
Jag: Oj
Hon: Ja.. i min bästa väninna...Vi har varit tillsammans i 28 år. Han flyttade för två månader sen. Men vet du Maja. Jag har kommit så långt så jag tänker, kan man gå och äta så har man ett liv. Det är tur att man inte vet vad som komma skall i livet!

3 kommentarer:

Mr C sa...

Jösses, vilken story.
Nu undrar man verkligen vad man ska få i julklapp av det s k livet.

Maja sa...

Det vill vi nog inte veta?! Blir bäst så.

Anonym sa...

Nej,man vill inte veta.Då skulle man gå där och gruva sej.Fy..