måndag, december 29, 2008

Klart det inte går bra

Igår köpte jag via Blocket två Malmbyråer. Min hall är nu så djävla fin att man vill sova på ryamattan nedanför byrårerna. Dom/den/det som sovit i min säng vet att den är väldigt, väldigt smal så ryamattan ter sig som rena lyxen. Hur som.. det var inte själva grejen.

Själva grejen var den att kvinnan jag köpte byråerna av sa:
- Titta dig omkring. Allt är till salu. Vi ska flytta till mindre. Närmare bestämt 33 kvm och vi behöver bli av med lite.(Huset var ca 250 kvm). Det är då jag hör mig själv säga:
- Nejmen vad rätt ni gör. Nu i dessa konsumtionstider..att liksom gå mot strömmen.
Mannen i huset fortsatte: Det är en kolonistuga utan vatten och avlopp.
Jag: Ja, ni kan ju skita i handen och kasta ut det genom fönstret.
Nu såg de lite förvånade ut.
Jag forstatte: Det kommer att gå skitbra. Bara man vill något riktigt mycket så går det bra.

Jag förstår inte varför jag inte bara höll käften. Klart det inte går bra att flytta till en djävla kolonistuga på 33 kvm utan vatten och avlopp med två små barn 5 och 2 år. Ibland blir jag trött.. på mig själv.

Note till mig själv. Håll käften oftare.

6 kommentarer:

Sabina sa...

Hahahahhaaa du är bara sååå kul=) Förlåt men jag kan inte sluta skratta=) Hahahahaa.
Men jag förstår det, håll tyst nästa gång=)
Heheheheheehe. TACK för dagens skratt.

Maja sa...

Jag lär mig aldrig...

Anonym sa...

Fanns det något mer kul att köpa hos dem?

Maja sa...

Jag försökte köpa deras katt, det var det enda roliga förutom byråerna. Katten var tyvärr inte till salu. Den skulle med till de 33 kvm. Blir trångt, men det var en liten katt.

Anonym sa...

Man kanske skulle sätta upp en skylt på gatan med texten "allt till salu". Arghh vad jag är trött på kartonger!


Fö kan jag berätta att hut hundne nu begått sitt första fyrverkeri. Hon reagerade som en äkta JRT och ville jaga ungdomarnas tigersmällare..

Maja sa...

Den hunden gillar jag!