söndag, november 23, 2008

Jag tar elvispen...

En kartong har jag packat... EN. Sen måste jag dricka kaffe, boka lastbil, facebooka, smörja ansiktet, prata en timme i telefon med SDB.... EN d-a kartong.

Det här får mig att tänka på när SDB skiljde sig från sin make R. R var då svårt alkoholiserad och tillbringade all tid på soffan i vardagsrummet. SDB roddade själv sitt företag, en tvååring och en åttaåring. Hon sålde den stora villan och packade allt själv. Hon ropade till R in i vardagsrummet när det var dags att välja saker.

Bl.a "Vill du ha brödrosten eller elvispen?
R... svarade: Jag tar elvispen, då kan jag göra IrishCoffee...

R. Rest i peace.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Puh. skönt. Jag har nog packat 10. Bara sådär 50 kvar.
Och 23 spröjsade fönster att putsa!

Maja sa...

Nu har jag packat 5! Jag (och några till) håller på och har frystömmarmiddagar också. Ett himla sjå att flytta speciellt som man måste dricka vin till varje frystömmarmiddag...

Anonym sa...

ayyy....*snabbar mej som fan* och jag som bara tömt jätteskrivbordet idag...
Snart dags för en duktöl. Men jag dricker ju inte öl, så det får bli en duktglögg!

Maja sa...

8 kartonger körda till nya lyan. Jag leder nästan va...och nu lite duktvin (och ost, kex och fikonmarmelad).

Anonym sa...

Men! Du har redan nyckel! Fusk ju! :)
*tar en duktpepparkaka*

Anonym sa...

så. nu har du en bild på underverket på min blogg :)
Och jag har iaf burit ut 9 redan packade kartonger ur förrådet och konstaterat att "vad i hela f..sparade jag detta för? "

Anonym sa...

Men hur GÅR det? Första lasset har gått härifrån nu, mest stora möbler. Och Mannens lägenhet är klart. I morgon kl 13 får vi nyckeln!

Maja sa...

Jag är installerad...och nu är jag nästan kär i Isak från Comhem som gjorde det 12 personer inte lyckades med före honom. Jag har finally internet igen.
Alla kartonger på plats och jag får inte ett skit gjort för jag måste bara titta ut hela tiden...

Anonym sa...

Jag med! Eller iaf man och barn är inflyttade, jag har 200 kvm hus att städa ur innan jag är färdigflyttad. Bredband har vi via puck, och blogga hinner jag inte!