lördag, september 29, 2007

Långsamliv

Det lät ju bra, det där med att åka till kontoret. Det blev inte riktigt så. Har legat i sängen hela dagen, ätit ostbågar och korvsmörgåsar och till det har jag druckit nyponsoppa. Tittat ut genom fönstret och bara sett grått våtvarmt omslag. Det är dom här dagarna man egentligen inte vill berätta om för någon. Dom här parentesdagarna, som tyvärr besöker mig då och då. Jag kommer inte ur sängen. Tycker inte om mig själv så mycket dom här dagarna.

Maken å sin sida är så där skitdjävla aktiv. Spelar någon hockycup någonstans och de har gått till final och så ringer han hem och frågar vad det blir till middag. Middag tänker jag, jag kommer ju för fan inte ur sängen.

Ostbågar?

2 kommentarer:

Sabina sa...

Ostbågar är så jävla gott, är inne i ett tröstätaostbågarrace just nu, så gott å så tröstande.

Å om han nu har så mycket energi så kan han väl laga maten oxå då när han kommer hem, eller köpa med sig något *D*

Maja sa...

Så blev det ju också. Maken kom med thaimat som jag lyckades pressa ner trots att det hade hetsätits både det ena och det andra. :)
Nu är jag glad igen.