måndag, september 17, 2007

Det blev en bra dag

Imorse kom jag av olika anledningar inte till kontoret förrän vid ca 09:30.
Jag kliver in i repan och säger godmorgon.

Det stod tre besökare vid disken, vår receptionist som är i 60-årsåldern tittar upp, ler och säger

- Godmorgon lilla hjärtat!
- Godmorgon min vän, säger jag.

(Tilläggas bör att vi är ca 500 som jobbar i huset)
Besökarna stannar upp, ser förvånade ut och jag känner sån glädje. Jag känner igen det. Liten mor kallade mig ofta "lilla hjärtat".

Det blev en bra dag. Jag behöver som ni hör inte mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ha henne här NU!
liten syster

Maja sa...

Visst är det så. Såg ett sms igår i min gamla telefon som jag skrivit till mor.

- Hur har natten varit?

Å så var jag tvungen att gråta igen....

Men det kan cara bli bättre eller hur. Love ya.