måndag, mars 31, 2008

Sälenrester II

- Hej, det är dödsångesten från Växjö...Har du testat dig än?
- Men sluta, nej det ska jag göra på onsdag...
- Jag har dödsångest, känns som jag kan slänga mig framför tåget...
- Sluta va så hård mot dig själv. Det som hände hände... Ingen störra grej...
- Jag förstår inte att jag har gjort det här.
- Nej du har sagt det. Har det aldrig hänt förut alltså.
- Jo, en gång för 11 år sedan. Jag har varit med min fru i 20 år.
- Då så. Då kommer det aldrig hända igen, eller hur. Det var ju inte så att jag tvingade dig på något sätt. Du var väldigt delaktig så lägg inte över din dödsångest på mig. Har du problem får du väl åka till Kalmar och testa dig....
- Jag ringer dig igen på onsdag.
- Ja det kan du ju göra men jag lär ju inte ha fått något testresultat. Å när du ringer nästa gång kan du ju presentera dig, du heter ju Lasse...


Vännen ringer och säger att den här Lasse ska vara väldigt glad att det är henne han ringer till och inte någon annan.

- Jag kunde ju faktiskt be honom dra åt helvete och sköta sin djävla ångest själv. Fan man har ju nog med sina egna problem....

2 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Maskerar du eller är det Lasse från Växsjö som var i Sälen....v...hahahah han kan gott ha det tycker jag, gud vilken mes.
Gör man sånt så får man banne mig vara karl nog att stå för det också. Töntigt.

Maja sa...

Klart det är Lasse från Växjö ha ha

Jag tycker också att man ska ta ansvar för sina handlingar..
Min vän börjar på allvar tröttna på hans telefonsamtal.