fredag, april 04, 2008

Födelsedagar

Igår gick jag och barnen upp kvart över fem för att åka till Maken och gratulera honom. Grannens katt hängde också med på ett hörn och knökade upp sig i sängen med oss andra..

Imorse kom maken tassande hem till oss och knackade på dörren kl. 07.00 sen sjöng vi för dotter som fyller taddaaaa 18 år idag.

Qliniqueparfym, golfprylar in mass, 10 körlektioner och sonen hade köpt ringar och halsband på Guldfynd supersöta.

Ikväll har hon kompisarna hemma hos maken, Tacos och Cheesecake (som hon naturligtvis bakat själv). Efter det drar hon, som hon uttrycker det, ut på krogen.

Från och med nu får man skärpa upp sig rejält när man är ute på stan, riskerar ju att parta på samma ställe som dotter... Tror inte hon tycker det är sådär skitkul.

Ikväll vill maken gå på bio då han av förklarliga skäl inte har någonstans att ta vägen, så det ska vi göra.

5 kommentarer:

Sabina sa...

Shit 18 år....Det är många år det.

Hehehe det vore nåt det att möta sin dotter ute på krogen=)
Å andra sidan kan du ju ha koll på henne. Jag ska nog råka hamna på samma ställe som mina söner när dom börjar gå ut, så jag kan läxa upp alla som INTE är snälla mot dom=) Heheheehe jag är så smart!!

Men som sagt DOM tycker nog inte att det skulle vara jätte roligt, inte lika kul som jag skulle tycka iaf=)

Mysigt med bio, det var länge sedan man var och såg en film på bio, ha det så jätte trevligt.

Kram//S

Anonym sa...

Jamen herregud .... jag tänkte på det där häromdagen! Att hamna på samma ställe vore förödande. Men mest för 16-åringen (som då lyckligtvis har ett par år innan jag släpper ut henne haha!).

Maja sa...

Jag tror risken är liten men jag måste nog börja stämma av lite med dotter inför våra utekvällar... Igår hade hon varit på ett nyöppnat ställe som heter Huset. Inte det Huset som jag själv gick på för hundra år sedan vid Gröna Lund utan detta Huset ligger i gamla stan. Imorse var hon trött men lycklig....

Sus sa...

Jag har vid ett flertal tillfällen festat på krogen tillsammans med bägge mina barn.
Funkar klockrent och de tycker inte att det är ett dugg pinsamt. Och jag tror dem :)
Tror att både du och din dotter är coola nog att kunna hamna på samma krog!

Hoppas bion var bra :D

Sus sa...

Ja jäklar.. Huset ja.
Där hängde man en del... ;)