torsdag, mars 20, 2008

Jag är rik

Sådär djävla bra! Torsdagsmys med dotter som lagar middagen och prövar ett nytt recept på kyckling med kokos/sweet chili/vitlök/soja. Så himla gott. Gott rödvin, cahsewnötter och djupa samtal med dottern.

Att finnas där när dotter ha lust att prata är fantastiskt. Jag har lyckan att ha en väldigt klok dotter. Vi pratar, vi tycker inte likadant men konstaterar att jag i alla fall har 26 år mer erfarenhet av livet och att det kan vara en bidragande orsak till vissa beslut och ställningstaganden. Det känns som vi är två vuxna kvinnor som diskuterar, euforiskt...
Jag är en rik kvinna.

Sonen pratar inte lika mycket. Han skrev en lapp vid min säng igår när han kom hem sent."Jag ville inte väcka dig mamma men det var skitkul å spela och vi vann med 5-0) Det är också kärlek. Olika sorter bara - barnen är olika sorter.

2 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Barn är rikedom det är bara så att vi inte alltid tänker på det när vi är förbannade för att de stör vår tillvaro.
Ja nu pratade jag ju enbart av egen erfarenhet, jag tror verkligen inte att du nånsin är så irriterad på dina barn som jag kan bli på mina....*L*

Maja sa...

Nej eller hur. Jag är aldrig arg, irriterad eller tycker att de är allmänt painiga in the ass. Aldrig...