måndag, mars 31, 2008

Så ringde de från polisen igen...

Polisen: Hej vi har er son här.
Maken: Oj vad har hänt
Polisen: Han hade tre cider i en påse. De har vi hällt ut. Han har inte druckit något, det hann han inte. Du kan komma och hämta honom nu.
Maken: Oj, det blir lite bökigt, jag druckit öl till maten och kan inte köra.
Polisen: Då måste vi anmäla det här till Sociala…
Maken: Ok, jag kommer…

Maken fick ta taxi till busshållplatsen (där sonen och polisen befann sig)för att hämta sonen (som mest var sur för att polisen hällt ut hans cider).

Polisen i Nacka sköter det här skitbra tycker jag. De åker runt och häller ut alla ungdomars sprit. De går till och med på bussarna och beslagtar allt. Jag tror verkligen på den här metoden att göra det så jobbigt som möjligt för ungdomarna. Att störa…och att bry sig. Det är själva melodin

3 kommentarer:

Sus sa...

Kalasbra!!!
Mer sånt tycker jag!

Sus sa...

..av polisen alltså, inte av din son ;)

Maja sa...

Ja, det känns jättebra att dom är på som hökar. Sonen är som du förstår inte lika övertygad om deras förträfflighet.

Jag är dock väldigt tacksam.