söndag, februari 10, 2008

Idag flyttar jag...

Idag flyttar jag till grottan. En trea på nb i ett "nästan" ok område. Maken och jag tar ett break efter 26 år. Vi behöver andas lite både två. Inte värst dramatiskt.
Vi har målat, skruvat, spikat och burit. Har fått ett rivningskontrakt så det är svårt att veta var man ska lägga ambitionsnivån.

Jag: Då sover jag och barnen i lägenheten inatt.
Maken: OK, det blir bra
Jag: Jag tänkte göra en lasagne till middag ikväll, du kan ju äta middag med oss då.
Maken: Ok, det blir bra

(Så egentligen inte så stor skillnad)

Barnen är väldigt krassa. Finns det bredband och hur snabbt? Finns det kabelTV och hur många kanaler? Detta hade jag som den smarta kvinna jag är fixat innan barnen informerades om vårt "andningshål".

Ingen tvättmaskin, ingen bil och ingen diskmaskin tillhör det mindre charmiga i kråksången. Men WTF, som Skilda Pappan säger.- Det blir bra till slut och blir det inte bra så är det inte slut.

Igår sa jag till maken,
- Jag känner att jag måste blogga om att vi ska "breaka"
Maken svarade
- Det blir ju alldeles utmärkt - skriv att jag behöver kött...

(Så nu har jag gjort det. :) Men vänner FYI den som stöter på min make är jag tvungen att skjuta.

6 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Det låter ju väldigt odramatiskt men är knappast det ändå, inte efter 26 år kan jag tro.
Och du, jag känner ju inte igen din man om jag skulle snubbla över honom menar jag...
Jag snubblar ju lite ofta jag som du vet...*L*.
Men, välkommen i klubben då får man kanske säga !

Maja sa...

Det är än så länge odramatiskt, men naturligtvis inte helt smärtfritt.

Kul att du snubblar ofta.
Och tack för välkomnandet fast det inte riktigt känns som jag är fullvärdig medlem.

Anonym sa...

Om du slutar kalla stället Grottan kanske det känns lite lättare.. Bara att du finns i lgh gör den ljusare och mer hemtrevlig..

Maja sa...

Tack Maria, vad gullig du är. Snart får du komma och hälsa på i Gro... men vad sa jag?! I våningen.
Kram

Sabina sa...

Jasså en pause, låter faktiskt lite smärtsamt, jag hoppas givetvis att det ordnar sig om det är det ni kommer fram till att ni vill.
Jag tycker att grottan låter lite spännande, lite rebelliskt, du och Birk i Björngrottan typ...
Ja eller inte, försöker bara pigga upp..
Kramar om...

Maja sa...

Ingen Birk här så långt ögat kan se. :) Å det går fort att göra en överblick här. Ha, ha, ha. Tack ändå för omtanken.