måndag, januari 21, 2008

Vi kämpar på...

Planerar att som vi sa "gå på krogen" med min kompis ToneTuck. (Ja, jag vet vit månad men jag ställde ju in Idre då gills det liksom inte längre!) Det är inte helt lätt att synka det hela. Vi har bestämt torsdag. Jag inser att det är samma dag som jag har tid hos "min" frissa. Till henne (min frissa) är väntetiden tre månader och hon tar inga nya kunder..... Yeeee, jag är alltså skitglad att jag fått tid. Hon ska hjälpa mig få ordning på mitt hår som har dött. Döden växer ut och jag måste få hjälp att täcka gråa hår utan att för den skulle sabba hela frisyren.

Ringer ToneTuck för att säga att vi får träffas vid halvåtta för jag ska vara hos min frissa (som inte är blixten) vid fem. Då säger ToneTuck - jag har också en grej, kl. tio i nio men det går fort. Jag ska lasra bort en vårta på näsan.. men jag kan ta några glas vin först och sen kan jag ju fortsätta efter att vårtan är bortlasrad.. Det är på Kungsgatan så det är ju bra om vi går på nå´t ställe nära där.

Det är då jag inser att vi inte längre är purunga, men att vi kämpar tappert för att inte förfalla totalt.

2 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Det är helt klart ett hårt arbete.
Gjorde något slags ekonomiskt överslag över hur mkt pengar som gått till avdelningen "snyggareochyngreänvadjagär" och herregud, jag får nog se upp så att jag inte får börja om i första klass.

Maja sa...

Jag tror inte jag vågar göra mitt ekonomiska överslag. KATASTROF....