torsdag, januari 10, 2008

Soltorka

Tjugo minuter sol i har invånarna i Kronoberg fått under december månad. Tjugo minuter. Inte konstigt att folk försöker slå ihjäl varandra, begå självmord och är allmänt deprimerade.

Det är sinnesjukt, det kan inte vara meningen att vi ska bo här. Jag är övertygad att far gjorde riktigt rätt som nu sitter på sin balkong i Santa Ponsa. Det ska jag också göra så småningom, flytta till ett soligt, varmt land. Har bara inte kommit på hur, när och var jag ska flytta. Så jag har lite att fixa innan det är dax.

Dotter har halsfluss och äter penicellin, pencilin, peneccilin, äh skit samma, hon äter medicin och börjar bli bättre. Halsfluss tror jag inte man får så ofta i de soliga länderna och om man nu får det är det betydligt trevligare att vara sjuk när det är ljust ute än när man lever i en geggamojja som det är nu.

Känner mig inte riktigt som positivan idag, jag får helt enkelt ta och gaska upp mig lite... Det blir nog bra, det brukar bli det så småningom, bara solhelvetet kommer fram lite mer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

penicillin tror jag nog att det är... fast å andra sidan har jag stavning aldrig varit min grej ;)

Maja sa...

Ser rätt ut! Kram min lilla sjukling