lördag, januari 26, 2008

Hockey

Precis tillbaka från Globen. Djurgården - Linköping 6-0. Det är lycka, blir så oerhört glad när Djurgården vinner. Kisa sjunger för full hals Åh en sådan härlig dag, Djurgår´n vann, Djurgår´n vann. Träffade Lasse Björn med fru Greta. Greta som brutit lårbenshalsen för 8 veckor sedan men vägrade använda krycka för att det var genant. Lasse sa -Hon använder mig som krycka. (Jag tänkte, det finns sämre val av krycka) Han är fortfarande oerhört stor och reslig.

Maken delade ut pris. Pris till Falk som gått om honom i antal matcher i Djurgården.
Jag sa
- Dela ut pris, du skulle för fan skjuta honom... eller i alla fall klippa hälsenan så han inte kommer upp i samma antal matcher.
Maken var helt oförstående till mitt förslag. Så han delade ut pris och blommor. Maken är och har alltid varit mycket trevligare än jag och det är ju en djävla tur.

Inga kommentarer: