onsdag, januari 02, 2008

Nytt år

På kontoret igen. Nyårsfirandet var trevligt med flygvärdinnorna med respektive samt Robert. Trevlig var namnet sa Bull. Vi hade samma meny som de senaste fem årens nyårsfirande. Samma diskussioner, nu lite mer åt klimathållet. Jag predikar... de övriga suckar och är ointresserade. I år diskuterade vi även världssvälten. Jag säger - det måste vara ett generalfel någonstans. Vi måste försöka göra något.
- Äh, dom krigar ju så djävligt där, dom får skylla sig själva....

Där någonstans förlorade jag min illusion om att jag skulle kunna komma dessa människor närmare. Maken och jag vinglade hem vid ett-tiden. (Då var jag så uttråkad så alternativet hade varit att somna i soffan. (Jag vill inte gå hem vid ett jag vill festa och dansa till 07.00) Det ska jag göra nästa nyårsafton..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vi göra ihop.. Var inne hos grannen igen.. En av de så gott som gifta männen stötte på mig och det blev livat värre.. Förstår inte varför det alltid ska bli problem.. Firar gärna nästa Nyår med dig, Malin och Marie på värsta utestället så vi får dansa med icke gifta män.. Ha ha.. som om det skulle göra nån skillnad..

Sabina sa...

Aj då, det lät ju inte jätte bra, tråkigt när det bara är Nyår en gång om året..

Men är det inte typiskt nyår??

Man förväntar sig så mycket och så blir det bara skrutt!!

Fast vi hade det jätte bra/kul i år.

Ha det//S

Maja sa...

Maria, Du är för snygg helt enkelt! Nästa nyår, då djävlar! :)

Sabina. God fortsättning och du har helt rätt, man ha så höga förväntningar, måste skruva ner dem lite tror jag.