måndag, december 17, 2007

Tack för vinet

Vännerna: Tack för vinflaskan!
Jag: ?
Vännerna: Ja, din son kom med den i lördags. Det var väldigt gott vin
Jag: ?
Vännerna: Du ser förvånad ut, visste du ingenting.
Jag: Nä
Vännerna: Jo, Anders fyllde år och din son hade tagit med en flaska vin. Han var med och åt den italienska buffén också. Han är väldigt trevlig din son.
Jag: Jaha, det var därför han inte var så tänd på de stuvade makaronerna som syster beställt som "välkommenhemmiddag".

Senare till maken. Hörde du att sonen gett bort en vinflaska till Anders när han fyllde 40?
Maken: Ja, han sa när han gick att han skulle ta en flaska ur vinstället. Jag sa ja, men jag trodde ju han skojade.

De börjar bli stora nu barnen. Det sköter själva de sociala kontakterna med kompisarnas föräldrar. Känns lite som vi lyckats. Känns skönt.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Wow, det var inte illa, imponerande, å ja jag skulle säga att ni har lyckats.

Maja sa...

Tack. Känns riktigt skönt faktiskt.