måndag, december 17, 2007

Så ärliga

När jag åkte hem med taxin i fredagsnatt fungerade inte mitt visakort. (Till saken hör att taxichauffören missade Nackaavfarten och vi åkte nästan till Gustavsberg innan det gick att vända). När det visade sig att kortet inte fungerade åkte vi runt och letade bankomat mitt i natten. Alla var avstängda. (Jag kunde inte låta maken lösa ut mig för han var av olika anledningar sur, så sur att han låst överlåset när jag kom hem.. Ja, ja).
Det hela slutade med att jag fick chaufförens kontonr så att jag kan sätta in pengar till honom på måndag. Jag är bara så förvånad att jag ser så himla ärlig ut.

Själv är jag helt övertygad om att satt upp min resa som en blåsresa och att mina pengar går rakt in på hans personliga konto. Så jag blir lite ambivalent. Ska jag eller ska jag inte. Så klart jag ska. Jag är ju den urärliga typen. Eller...

6 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Klart du ska !
Spelar ju ingen roll om det går in på hans personliga konto, han har visat dig förtroende trots allt.
Men alltså överlåset, jag antar att du har nyckel dit eller...*L*

Maja sa...

Klart jag ska. Jag är verkligen den ärliga typen.

Nej, jag hade ju inte det. Å det var kallt som fan, så när jag sent omsider kom in sov jag på soffan...

TrickyTricky sa...

hahaha...ni är roliga ni, har du nyckel till underlåset och han till överlåset då så att ni lite jämlikt kan låsa varann ute när ni är sura eller är det bara han som kan det...?

Maja sa...

Aldrig hänt förut, så vi har nog inte rett ut vem som har rätt att låsa ute vem. Jag är fortfarande förvånad :o

Jag har precis just nu fört över 300 kronor till min käre taxichaufför. Så nu kan jag sova gott. :)

Sabina sa...

Klart du ska.... Men det har du ju redan sagt, ville bara säga att jag oxå tycker att du ska.
Sen små ler jag lite åt att låset var låst, har varit med om en liknande insident, men han var dock inte surig utan disträ å där stod jag med tre kompisar som skulle sova kvar kl 03.00....

Maja sa...

Känns bättre med disträ än sur, trots att det inte hjälper kl. 3 på natten! :)