torsdag, december 27, 2007

Ingen vit jul alls

Visst lät det bra det där med vit jul i dubbel bemärkelse. Uppvuxen med två alkoholallergiska föräldrar har jag sett det mesta i julefirande.

Nu kan jag meddela att någon vit julafton blev det inte alls. Strålande solsken och vitt vin som flödade. Det vita vinet flödade så mycket att vi nästan dansade brallorna av trubaruden på puben Glasgow. La familja dansade disko hela natten så pass att far nästan fick höften ur led. Nej, så illa var det inte. Far dansade med Linda som hade fel på vänsterbenet, men han ville gärna "shagga" henne ändå. Sonen började då diskutera "russinsex" med far.

Juldagen gick vi till samma pub för christmasdinner. Vi satt med guldkronor i papp och åt turkey. Det var ok efter två flaskor champagne..

4 kommentarer:

Sabina sa...

Bild..............Snälla.

På er o Guldkronor=)

Snälllllla=)

Är det skönt att vara hemma?? Eller längtar ni tillbaka?

Maja sa...

Bildbevis finns tyvärr. Det kommer inom kort. Längtar faktiskt redan tillbaka. Han har hittat ett riktigt mysigt ställer där på Mallis.

Anonym sa...

I min mobiltelefon finns bilden! Helt makalöst...eller mer smaklöst..hi hi. Du lovade att ni inte skulle avslöja vilken släkt ni tillhör eller hur!?
Hur gick det med den saken efter två flaskor skumpa och humpa humpa med enbenta Linda??? Det undrar jag...

Maja sa...

Snart ska det publiceras.. Bara vi får till tekniken. Alla sladdar är försvunna och blåtandandet går åt helvete!
Pappa är ju kvar på stället så jag tror alla vet vilken släkt det var.. Ses snart.