fredag, december 21, 2007

Julen

Vet inte hur jag tänkte när jag tyckte det var ok att åka kl. 06.00 från Skavsta. Måste ju åka hemifrån redan vid 03.30. Frågan är om det är någon vits att överhuvudtaget gå att lägga sig? Vi ska sedan mellanlanda i Stanstead och vara där i ett par (läs fyra) timmar, för att efter det fortsätta till Mallorca.

Maken har tagit tag i bitarna. Han manar på övriga familjen att packa, fixar med RyanAir och är värsta reseledaren. Det tycker jag om.

Själv har jag köpt två silverjulstjärnor på Indiska. Tänkte att vi skulla ha lite juligt på Mallis. För övrigt ser jag fram emot god mat och Sangria. Men glöm för all del inte - Barn tycker inte om att föräldrarna är pruttiga på julen. Det minns jag allt för väl från varenda jul under uppväxten. Skulle kunna skriva en bok om bara jularna. Värsta traumat. Så visst lite glögg, men annars tror jag de flesta bli lyckligare av en vit jul i dubbelbemärkelse.

Å nu börjar sonen och jag bråka, han säger att han ska åka i ett par jeans som har hål precis över allt. Jag säger inte ok han säger jag åker i vad fan jag vill. Jag säger du åker i dom jeansen om dom är hela. Nu letar sonen efter symaskinen.

Den här julen blir nog bra i alla fall...

Inga kommentarer: