söndag, augusti 19, 2007

Vi måste vara snällla mot oss själva

Dom sitter vid köksbordet som tre slokande tulpaner, 15 åringarna. De har så svårt att förstå att hon faktiskt hängde sig.

- Jag fick 50 kr av mamma för att köpa en blomma till Ojans mamma, säger kompisen.
- Va bra!
- Fast hon hon kommer nog inte öppna dörren.
- Men plinga på och om hon inte öppnar så häng blommorna på dörren, säger jag.
Killarna börjar resonera om vad de ska köpa för blommor. 14 röda rosor kommer dom fram till.
Jag ser att de sneglar på mina 10, de vill ha dem som ett startkapital. Innan det ens blir en fråga säger.

- Aldrig i livet. Dom har jag fått av min man!
- Har han varit otrogen, eller?
- Nej killar, då hade det nog krävts mer än 10 rosor!!

Säger till Sonen att han också kan få 50 kr. De får ihop 150 kr tillsammans och ska nu ge sig iväg till blomsteraffären. Hör deras resonemang om hur hon faktiskt gick till väga. De säger hon fortfarande är inloggad på MSN!
Sonens kompis säger: När jag var tillsammans med henne för två år sedan pratade hon också om att ta livet av sig.

Mitt hjärta knyter sig och jag undrar så hur vi behandlar varandra och varför vi är så många som mår så dåligt.

Vi måste stanna upp lite, se varandra och vara snällara mot oss själva och andra. Jag ska försöka vara snäll mot mig själv och andra en stund nu!

Inga kommentarer: