onsdag, augusti 08, 2007

Jag försöker vara snäll mot mig själv

Jag packade ihop kontoret idag kl. 12. Struntade i det helt enkelt. Har supermycket att göra, men allt jag tar mig för går i ultrarapid. Så not me. Jag vet inte vad som händer. Jag glömmer, gör fel och är allmänt ineffektiv. Så ovanligt. Så inte jag.

Jag gick och shoppade mig lite lycka istället. Ett par mockaloafers. Ja, jag vet. Varning. Men jag måste ha ett par ickehöga skor. Åt en räksmörgås på NK. Sedan hem till SDB. Jag trivs så i hennes sällskap. Maken kom för att hämta mig och hade med sig tre röda rosor. Vi har förlovningsdag idag och jag har glömt. Förlovade oss 8/8 -88 och gifte oss 9/9 -99. Borde ju vara plättlätt att komma ihåg.

Nu puttrar rödbetorna på spisen, som ska intas med smör, flingsalt och lite vitt. Jag försöker bli hel och är på god väg.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Åååå har sagt det förr å säger det igen, åååå håll i din man, han verkar vara underbar...Lyckost.

Rödbettor, mmmm mums med smör å salt, avis....

Maja sa...

Det gör jag och det är han!