tisdag, augusti 28, 2007

Kylproblem

En kyl köper man inte hur som helst. I alla fall inte den man vill ha.

Kylen gick sönder i förrgår. Vi har således levt med maten i frysväskor. Så not fräscht. Min gode make har varit på turné för att köpa ett kylskåp.

Maken lade fram förslag att vi skulle köpa "transportskadat" för att sedan köra ut det till landet, när vi hittade ett vi verkligen ville ha. Jag meddelade att där gick min gräns. Jag vägrar köpa bucklig kyl. Vägrar.

Att sedan hitta en kyl där det inte var 14 dagars leveranstid, var inte plättlätt. Lite Russia över det hela.

- Ja, vi har ett ex i butiken men det kan vi inte sälja.....

Nu har maken varit i långtbortistan och köpt en kyl och den är nu på plats och jag behöver inte äta svettig ost längre och jag är skitlycklig för det. Se det krävs inte mycket för att göra mig tillfreds..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä inte mycket alls.....

Klart han skulle åka till långpakistan=)

Sabina

Maja sa...

Klart han gör, han är ju den bästa!
Det ser lite ihopplockigt ut i köket, men vi har ett kylskåp.