tisdag, augusti 14, 2007

Nykterhetens kranka blekhet slår en

Gessle var fantastisk. Jag och SDB träffades innan och begrundade våra insaster från Undicikvällen. Kanske inte de mest briljanta.

Konversation mellan SDB och den kände fotbollsspelaren.

SDB: - Jag vill ligga med han i baren!
Den kände fotbollsspelaren: - Han med den fula frisyren?
SDB: - Ja, han.
DKF: - Å jag som vill ligga med dig!
SDB: - Det var ju tråkigt.

SDB låg inte med någon! Kan inte uttala mig om DKF.

Vet inte vad som händer ibland, sånt ruggigt sjöslag blev det. För mycket alkohol naturligtvis. Men nu blir det ingen alkohol på sex veckor. Måste sköta kroppen lite. Det är ju vårt tempel, vad det någon som sa. Klokt.

Vi tog det betydligt lugnare på Gessle. Picnicade utanför innan konserten med hemgjord räksallad och vitt vin. Blev riktigt nostalgiska när vi insåg att vi faktiskt, tror det -79 eller -80, var på Grönan och såg Gyllene Tider för första gången. Sen har vi sett i princip allt. Det har aldrig varit hippt att gilla Gessle. Jag och SDB har varit ohippa i många år!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så lustigt, jag skulle ha träffat en kompis utanför sjöhistoriska och picknickat till Gessle jag oxå OM jag inte hade varit en bekväm torrboll så=)

Klart han var bra, det är ju tönt Gessle=)

För mycket sprit är bra, ibland, dåligt, ibland..
Tror inte jag hängde med, vem som ville ligga med vem, känd fotbollsspelare??? ÅÅååå så kan man inte skriva då blir man ju nyfiken=)

Sabina

Maja sa...

Precis skönt att vi outat som töntar! Gessle regerar!


Vad gäller liggandet, så vill de flesta ligga med SuperDuperBästisen (eller ialla fall nästan alla). Men hon är en ordningssam kvinna till mångas förtret. :)

Känns som det blev en låg nivå på det här:)

Maja