onsdag, april 11, 2007

Sverige är bra

Halvsju är taxin framkörd. (Så skulle det vara varje morgon). En kvart senare är jag på jobbet. Arrar frukostmöte om ledarskap. Allt går bra förutom att kollegans bärbara stimmar lite. Den funkade , men stimmade lite.Vi tar min och kallar samtidigt på tekniker. Företaget har outsoursat IT-driften. IT-teknikern som kom hade max IQ 12. Vi var glada att han kunde hålla sin egen avföring. Ingen hjälp, så vi körde på min. Fungerade bra och det blev ett bra möte.

Efter mötet skulle teknikern försöka få igång datorn.
- Måste nog ladda ner lite nya drivrutiner. (Min kollega protesterade och meddelade att hon hade urmycket och behövde sin dator omgående). Vips har teknikern laddat ner en ny drivrutin och dödat hela datorn! Min kollega höll på att börja gråta.

Skitbra med outsourcing....

Arrar ett seminarie Sydafrika. Tricky. Flera deltagare får inte visum. Flera deltagare har så rörigt i sina egna hemländer (krig, politiskt förtryck) att de i sista stund måste tacka nej. Gillar lugna fina Svedala. Dock inte tekniker med IQ 12.

Inga kommentarer: