måndag, april 16, 2007

Fredag
Middag med liten syster. Alltid lika trevligt. Dotter på golfläger på Gotland och make + son på hockeycup i Nyköping. Jag blev över och det gjorde ingenting. Moppefärd hem på kvällen då vinet inte tillät något annat. Jag i jättefin hjälm med flames. So not me!

Lördag
Dammade av bikinin. Placerade mig själv i en solstol hos syster. Stannade i stolen i 5 timmar. Resultat - totalt bränd på framsidan. En djävla massa fräknar. Totalt vit bakdel. Inte snyggt när jag krängde på mig mitt helternecklinne för att lyssna på Lena Ph. Vi passerade Sturehof först för att hinna dricka lite champagne med Skrot-Nina. Tack Nina.
I paus fick vi mer champagne vilket resulterade i att vi sjöng karaoke i mik på konserten. Vi tyckte att vi var jättebra. Bara vi tror jag. Senare bevistade vi Kvarnen i några timmar. Bajen hade spelat så det var många trevliga där. Halvfyra åt vi tunnbrödrulle med räksallad. (Varav jag hittade hälften på min kappa i morse när jag skulle gå till jobbet. Snyggt och moget!)

Söndag
Solning, försök till att jämna ut den totalt vita bakdelen, alltså inte stjärten, utan bakkroppen. Gick sådär. Robert kom på middag. Jag somnade på soffan och försökte låtsas som jag var pigg. Gick inte bra. Dotter kom hem från Gotland. Lika rosa som jag. Sonen kom hem från Nyköping inget rosa alls!

Måndag
Sol. Lycka. Introducerade en ny kollega som jag blivit fadder åt. Stackars kollega. Har så mycket att göra att jag faktiskt har svårt att vara trevlig. Och det är ju jobbigt när jag kan ha svårt med trevligheten i normala fall. Jag brukar säga att den inte alltid kommer naturligt för mig. Jag måste liksom jobba på den. Möte med ca 60 personer. Klimatneutrala företag. Intressant. Bra möte.
Finns mycket att göra på just den fronten.

Tittat på hälsohem. Behöver en hälsoweekend efter den här weekenden. Försöker få med liten syster. Annars får jag åka själv. Kan faktiskt vara berikande för mig tror jag. Att vara lite själv alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker nog att det låter som en toppen helg.
Låter skönt med mycket egen tid å så där, du verkar ha så lugna barn, ja, för det mesta, men man säger ju "små barn, små bekymmer, stora barn stora bekymmer" stämmer det eller??
Konstig fråga kanske, men jag har redan börjat fundera på hur jag skall kunna slappna av när dom börjar ränna ute å så, suck jag vet att det är tidigt, mest är jag orolig för att V har Ep & jag vill ha koll på honom hela tide, men jag vet, man ska inte oroa sig i förtid.

Sabina

Maja sa...

Egen tid är guld. Jag uppskattar det otroligt mycket.

Vad gäller oron för barnen kan du ta det lugnt. Du växer in i det. Det kommer många ups and downs - men det är mest ups!