lördag, april 21, 2007

Middag

ToneTuck har bjudit till fest. Det bidde ingen fest. Det bidde en tumme. En parmiddag för fyra par. Det ska hur som helst bli jättetrevligt.

ToneTucks mamma och liten mor var gravida med oss samtidigt och var grannar i den då nya förorten Farsta. Så ToneTuck och jag har hängt länge. Många skratt genom åren. Vi hängde på dagis, på kom och lek, hos dagmamma Alice, på gården i Farsta Centrum. Vi gick 1:an -9:an ihop (nästan förutom mina avstickare solstickegården 3;an, fosterhem 9;an.

Vi har hängt länge. Nu träffas vi när det är bokklubb. Jag är gudmor åt ToneTucks yngste son Tom. Den uppgiften sköter jag inte med bravur, jag sköter den inte alls faktiskt. Illa.

Hur som helst ikväll äter vi middag hos ToneTuck. Ska bli trevligt.
Nu har jag städat klart och ska ut och springa. (Istället för gymet)

Inga kommentarer: