lördag, januari 06, 2007

Också BHn igen

Syster och jag hälsade på liten mor idag igen. Mor har blivit sämre.

Det första vi ser när vi kliver in i rummet är liten mors BH som hänger på droppställningen.

Liten syster: Men mor, vad har hänt med pattarna?
Liten mor: Ja va fan, jag fick så mycket morfin att jag började prata norrländska. Jättemärkligt, jag hörde ju själv hur jag lät och jag kunde inte sluta. Samtidigt lyckades jag trassla in BH:n i droppsställningen och det var risk att jag skulle strypa mig själv. Så systrarna bestämde att jag inte skulle ha den på ming. Då tvingade jag dem att hänga den på droppställningen.

Jaha. Så nu hänger den apdyra BH:n på mors droppställning som ett monument över mors envisa vilja att se lite snygg ut och att inte ge upp. Jag älskar liten mor.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Jösses:)

Så klart den ska synas, har man köpt ngt så dyrt så ska man ju visa den, håller helt å hållet med mor din:)

Maja sa...

Såg lite roligt ut med den hängande där. Lite malplacé kan man säga.