onsdag, januari 31, 2007

Jag bara måste!

En liten pojke sitter ensam och sover i tunnelbanan och tre rockare ~19, sätter sig brevid honom. Efter ett tag kommer den lille pojkens mamma fram.
Mamman: Det är dags att vakna, vi ska av nästa.
Pojken: Men jag vilar!Mamman: Men då lämnar vi dig här med de här killarna då...
Pojken (sovandes): Mm...
Mamman: Okej! (Vänder sig mot rockarna.) Det här är Marcus, 3 år, jag hoppas det är okej att han stannar här med er!
Marcus börjar gråta och springer iväg. Ett tag efter går de av, men de tre rockarna sitter fortfarande kvar.
Rockare 1: Det var ju tur att han inte stannade med oss, jag hade liksom inte velat dra runt med honom hela dagen...

Tjuvlyssnat gå dit nu!

4 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Gulligt... de kaxiga killarna hade tagt hand om honom.

Hittade hit från Sabina

Maja sa...

Kul att du hittat hit. Välkommen.
Visst är det gulligt. Smart mamma också.

Sabina sa...

Så gulligt, tänk att man alltid säger så som mamma, att om du inte det, eller det så gör jag si eller så:)

Tror som Jill, grabbsen hade tagit hand om honom:)

Maja sa...

Visst hade dom gjort det. :)