lördag, januari 20, 2007

Lördag

Middag hos liten syster med familj, med make, dotter, dotters kompis, och Maria med Anton. Gott och alltdit lika trevligt. Tycker om Maria, denna karga kvinna. Ser fram emot fredag då jag superduperbästa kompisen och Maria ska göra stan. I like.

Skulle till liten mor idag, men liten mor har bestämt att hon inte vill ha besök. Lita svårt att hantera. Liten mor har alltid varit en bestämd kvinna så vi viker ner och kommer igen när hon bllir lite bättre. Typ aldrig.

Mor ska som sagt till Ersta hospice. Vård i slutet av livet. Lite problem. Det drivs i kristen anda. Ingen i familjen känner kristen anda. Efter att ha outat för läkaren att alla inklusive liten mor har gått ur svenska kyrkan fick vi klartecken. Det var ok att inte vara troende. Mor skulle få plats ändå. Hoppas liten mor tycker det är ok.

5 kommentarer:

Sabina sa...

Trevligt med middag i goda vännerslag:)

Ja vad ska man göra, lilla mor måste ju få bestämma själv antar jag, men förstår ju om det är frustrerande då man vill träffa henne så mycket som möjligt nu...

Anonym sa...

Utan att bli allt för knepig så tror jag att ni ses hela tiden, utan att träffas. Och jag tror att ni båda vet om det. Riktig kärlek är starkare än alla diagnoser och starkare än döden.
Jag hoppas det finns många som tar hand om DIG. Det är värre att bli lämnad kvar, tror jag.

Maja sa...

Sabina
Vi vill jättegärna vara där men vi ser samtidigt att hon inte orkar längre stunder. Idag tittade vi in 5 minuter. Det räcker.

Yvonne
Du har nog rätt. Hon finns hos mig hela tiden.
Jag har liten syster, så nära. Vi tar hand om varandra. Det blir mycket lättare så.

Jill Wegerup sa...

Hittade hit från Sabina...

Låer trevligt med middagen.

Apropå din mors inläggning så tror jag att dem ser det som så att Gud är alla nära, även dem som inte tror. Och för er del så är det säkert ett relativt bra ställe att vänta in slutet på. Hur som, det låter jobbigt det ni går igenom. Hoppas det blir så bra som det kan bli.

Maja sa...

Jill

Så är det nog. Tror det blir en bra plats för liten mor. Tack för omtanken.