lördag, oktober 06, 2007

Far flyttar

Far ska flytta. Han har köpt en lägenhet på Mallorca och en i Linköping. Han behöver bli av med en massa saker. Liten Syster och jag har varit hemma pappa för att hjälpa honom att bli av med lite saker. Vi vill ju egentligen inte ha något... vi har varsitt fungerande hem. Liten Syster ville ha en tårtspade och det var det enda som inte fanns.

Mor älskade att handla på TV-shop så nu är lite syster glad ägare till någon typ av minimixer med fyratusen tillbehörsdelar och vi skrattade hysteriskt när far säger
- Jo, du måste ha dom olikfärgade ringarna att sätta på plastglasen. Annars vet man inte vems som är vems...

Jag tittar in i städskåpet och på insidan av dörren sitter en urstor bild på Goldie Hawn upptejpad
- Vad är det här?
- Jag tycker det är skittråkigt att städa så jag behöver något positivt då. Jag blir väldigt glad när jag ser bilden på Goldie! säger pappa.

Så nu har han äntligen outat - det är Golide han vill ha. Under tiden får dock far hålla till godo med den nya nätdejten Susan som han bjöd ut på Fem Små Hus igår. Idag har pappa pratat om Susan fem ggr!! Susan skrev ett mail till pappa inatt kl. 01:30 och sa något om mysiga stunder.. Förstår att pappa är på!

Inga kommentarer: