måndag, oktober 08, 2007

Far dejtar.....

Far ringer till jobbet.
- Är du ledig för lunch idag?
- Nej, jag har lunchmöte. Varför undrar du?
- Har en grej jag vill snacka om. Viktig. Jag tänkte bjuda på lunch under tiden. Tror du din syster har tid också.
- Jag vet inte. Men om det nu är så djävla viktigt kan du väl säga det nu?
- Okej. Den här tjejen jag, Susan, verkar väldigt märklig!
- ????
- Ja, hon skickar jättekonstiga SMS!
- Vadå?
- Vad har du för mailadress. Jag kan maila dem till dig.
- Men var det inte SMS hon skrivit?
- Jo, jag skriver av dem och mailar dem till dig!
- Kan du inte bara sms:a dom till mig?
- Jaha kan man göra så.
- Pappa, det kan ju vara så att hon är lite mer van att dejta och skicka sms och så.
- Jamen skriver man att man tänker på nå´n hela tiden efter att man träffats en gång.
- Ja, det kan man göra.
- Jaha, då kanska jag ska träffa henne i eftermiddag då.
- Gör det du, det blir bra. Jag måste jobba lite nu!

Inga kommentarer: