tisdag, mars 27, 2007

Lite gladare

Sätter mig på jobbstolen 07:30 tittar upp å så är klockan 17.30. Mycket är avbockat från todo-listan. Men långt ifrån allt. Och jag som ska vara borta torsdag-fredag.

Lovat mig själv. Inte ta med datorn. Inte leta upp någon dator och svara via webmail.
Jag ska sova, äta, dricka, spa:a och afterskia mest hela tiden. Lämnar skidorna hemma. Varför ta med dom till Åre när det finns så mycket annat att fylla tiden med.

Kanske börjar jag faktiskt se fram emot det här ändå.

Dottern skjutsar mig till solningen på sin moppe. Jag mutar med att jag kan betala hennes solning. Hon skulle ha gjort det ändå. Jag har en snäll dotter. I like.

Jag har en snäll son också som just nu praoar på fiskaffär/restaurang. Han har blommat upp. Kommer hem lyrisk och berättar att han tvättar levande kräftor, stoppar sniglar i skal med smör, packar fisk och gör dillknippen. Jag blir varm i magen när han äntligen trivs. Skolan är so not him! Han kommer att bli den bästa fiskpackaren världen. Det gör mig glad.

Inga kommentarer: