torsdag, mars 22, 2007

Ilar genom tillvaron

Så mycket på jobbet att det gör ont. Vissa stunder tror jag inte att jag är närvarande. Jag har glömt vad jag gjort under vissa korta stunder. Kliver ur hissen och vet inte åt vilket håll jag ska gå. Väldigt opraktiskt och förvirrande. Stog i korsningen utanför jobbet och visste inte åt vilket håll jag var på väg.... Så annorlunda.

Fortsatte till "bokklubben". Alla läser samma bok - Svinalängorna - denna gång. Äter god mat och dricker en djävla massa vin. Sedan blir det alltid väldigt givande diskussioner. Denna gång diskuterades rakade pungar och blekta stjärthål! Inte mycket vin denna gång för mig då vi har projektmöte kl. 09.00 imorgon. Kände mig som värsta pretto som tackade för mig halvtio och satte mig i taxin hem.

Maken var förvånad och trött. Han kom hem från Åre idag. Tror dom har haft tre stimmiga dagar. När mms:en börjar droppa in sent på kvällen på makens halvnakna kollegor, vet man att dom har kul! Å hur var det - Bröst och bringa som en frukostflinga. Måste prata med makens kollega om kosttillskott och styrketräning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Seriöst Maja, det låter inge bra alls med att du är så förvirrad att du inte vet vilket håll du skall åka i korsningen utan för jobbet, eller åt vilket håll du skall gå när du går ut ur hissen.

Jag skall inte tjata på dig så klart, men du, ta hand om dig, fotsätt leta namn på någon att prata med. Ren omtanke bara.

Kan tänka mig att mannen var trött efter några dagar i Åre, å ja ta snacket med kollegan:)

Snöflinga:)

Hahahaaha.

Hoppas din helg blir bra trots allt.

kram på dig.//Sabina

Anonym sa...

Jag har lite för mycket på jobbet just nu och det är nog en dåligt tidpunkt att ha det när det är mycket annat.
Tackar för omtanken.
Ha en trevlig helg!
Maja